Spoedgevallen
Wat is een spoedgeval?
Niet alle klachten en problemen vallen onder de noemer “spoedgeval”. Zo zijn uitgevallen vullingen, losse (nood-)kronen of -bruggen geen spoedgevallen. Onhoudbare pijn, een uitgeslagen of losse tand of een nabloeding na tandheelkundige behandeling vallen echter wel onder de spoedgevallenregeling. Het gaat hier dus in principe om klachten waarvan de behandeling redelijkerwijs niet tot de volgende dag of tot na het weekend uitgesteld kan worden.
Voor onze patiënten geldt de volgende regeling:
Onze praktijk is bereikbaar via telefoonnummer 0499-374317, gedurende onze openingstijden. ’s Avonds en in het weekend kunt u de dienstdoende tandarts bellen. De naam van de dienstdoende praktijk en het telefoonnummer hiervan worden genoemd op ons antwoordapparaat en staan vermeld in diverse huis-aan-huisbladen.
Dienstdoende tandarts:
Als u de dienstdoende tandarts belt, zal hij of zij eerst een aantal vragen stellen om te kunnen beoordelen of er daadwerkelijk sprake is van een spoedgeval en of behandeling van uw klacht niet redelijkerwijs kan worden uitgesteld. Als er sprake is van een spoedgeval, zal hij of zij u vervolgens behandelen. Het komt vaak voor dat de behandeling die door de dienstdoende tandarts is gestart, door uw eigen tandarts wordt voortgezet.
Patiënten van andere tandartsen uit Best en Oirschot:
Bij klachten tijdens praktijkuren neemt u contact op met uw eigen tandarts. Bij afwezigheid tijdens praktijkuren van uw eigen tandarts of ’s avonds en in het weekend neemt u contact op met de dienstdoende tandarts.
Betaling van spoedbehandelingen:
Een spoedbehandeling dient meteen te worden afgerekend, contant of per pin. U krijgt een kwitantie voor uw verzekering.
Let op: er zijn toeslagen voor behandelingen in de avond, de nacht, en zaterdag en zondag. Kosten kunnen wel oplopen tot € 200 of meer, als er een wortelkanaalbehandeling dient te worden uitgevoerd.